wolna strefa - serwis tańca [strona główna]free zone - dance service [home page]


© serwis tańca

działy serwisu tańca:

najnowsze wiadomości

recenzje serwisu tańca

wywiady serwisu tańca

teksty serwisu tańca

galeria fotografii tanecznej

forum dyskusyjne

promocja tańca współczesnego:

katalog tańca - katalog polskich teatrów tańca współczesnego

międzynarodowy dzień tańca - serwis informacyjny

impresariat tańca - organizacja spektakli tańca współczesnego

działalność wolnej strefy:

fabryka tańca - program patronatów prasowych i tanecznych produkcji teatralnych wolnej strefy

republika tańca - projekt prezentacyjny wolnej strefy

anex solo festival - festiwal solistów tańca współczesnego

strefa tańca - miesięcznik o tańcu współczesnym

dodatkowe informacje:

wolna strefa - podstawowe informacje o stowarzyszeniu i jego działalności

serwis tańca - wyniki oglądalności, możliwości promocyjne, reklama, historia, współpracownicy

kontakt z wolną strefą
kontakt z serwisem tańca

wolna strefa - serwis tańca: Witamy w pierwszym w Polsce serwisie tańca i centrum informacji o tańcu współczesnym. Nasza strona działa od 2000 roku i jest największym internetowym kompendium wiedzy o polskich teatrach tańca.

Szukamy współpracowników, recenzentów, dziennikarzy zajmujących się tańcem współczesnym. Recenzje, zapowiedzi, informacje prosimy przysyłać na adres: serwistanca@poczta.onet.pl

Obejmujemy ciekawe imprezy teatralne i związane z tańcem współczesnym patronatem prasowym, oferujemy reklamy w serwisie tańca, organizujemy spektakle teatrów tańca - zainteresowanych prosimy o kontakt pod adresem: wolnastrefa@poczta.onet.pl



wolna strefa - serwis tańca
archiwum wiadomości
kwiecień 2007 [pełna wersja informacji z serwisu tańca]


Tomasz Bazan, Sylwia Hanff, "Krótkie smakowanie życia"

[19.04.2007] Centrum Projekt Pracovnia Maat zaprasza na wystawę-spektakl tańca butoh "Krótkie smakowanie życia". Premiera: 19 kwietnia, godz. 20.00 w sali widowiskowej w Chatce Żaka w Lublinie.

"Krótkie smakowanie życia"
reżyseria: Tomasz Bazan
wykonawcy: Tomasz Bazan, Sylwia Hanff (taniec butoh)
oraz Agnieszka Gronek, Katarzyna Mróz, Kinga Boruń, Żaneta Bełcikowska

Wystawienniczość kryje w sobie cechy pewnej ekshibicji, celowej i dookreślonej, starającej się ukazać pewne zaistniałe fakty lub też stwarzając nowy kod postrzegania wycinka rzeczywistości. Każda wystawienniczość niesie ze sobą małe zakreślenie odcinka kosmosu, to pewien rodzaj imaginacji nowego, komplementarnego świata. Wystawienniczość może zamykać w sobie każdą cząstkę naszego życia - tę realną oraz surrealną, ograniczającą się do czystego intelektualnego śnienia. Poddanie danego, konkretnego punktu czasu i przestrzeni formie wystawienniczości powoduje nadanie mu statusu zamkniętego, totalnego w swoim wymiarze tworu. Każdy zamknięty w swoim wymiarze twór rządzi się swoimi własnymi prawami i zależnościami, zachodzą w nim właściwe dla niego procesy. Tworzy się coś na kształt maszyny idealnej, perpetuum mobile, coś, co raz wprawione w ruch, zamyka strumień czasu w swojej większej lub mniejszej powtarzalności.

Powtarzalność niesie w sobie pewne cechy ruchów sinusoidalnych, które rozpoczynając swój bieg, pnąc się w górę w końcu opadają w dół, aby znów płynnie przejść w stronę tego, co było, aby stać się tym, co jest. Życie każdego z nas napiętnowane jest owym ruchem, determinującym nasze czyny i historię naszego czasu. Coś, co się rozpoczęło musi również się zakończyć. Pewne etapy naszego życia warunkowane są przez szereg czynników od nas niezależnych jak choćby czas i przestrzeń. Próba spojrzenia na czas ludzkiego życia z dystansu obserwatora nasuwa wnioski o "okresowości" istnienia, która staje się punktem wyjścia do sklasyfikowania pewnych zależności i zbadania pewnych zjawisk.

"Krótkie smakowanie życia" jest pewną ewolucją idei Teatru Form rozwijanej w poprzednich działaniach teatru. Odwołuje się do sinusoidy, czegoś, co nieustannie bije, zapętlając swój bieg, Cztery kaplice to cztery przykładowe okresy z życia każdego z nas. Punkty statyki, mieszające się z punktami ruchu próbują stworzyć iluzje wnętrza i zewnętrza czasu człowieka. Wytwarza się rzeczywista gra, pewien kod funkcjonowania układu. Powstaje iluzja maszyny idealnej. Ruch wykorzystywany w całym przedsięwzięciu odwołuje się do technik tańca butoh, scenografia i układ przestrzenny widowiska nawiązuje do idei Teatru Form, która zakłada komplementarne, symetryczne zapętlenie ścieżki wizualnej, dźwiękowej i czasowej.


PRAWA AUTORSKIE:
1. tekst: © opracowanie materiałów promocyjnych organizatora i /lub/ wykonawcy: serwis tańca
2. zdjęcia: © brak publikacji

1. kopiowanie i przetwarzanie tekstu opublikowanych powyżej informacji: dozwolone z podaniem źródła
Dalsze publikacje muszą posiadać adnotację: "źródło: wolna strefa - serwis tańca", lub "źródło: www.wolnastrefa.republika.pl".

2. kopiowanie zdjęć ilustrujących opublikowane powyżej informacje: zabronione

Prosimy nie łamać praw autorskich.

więcej o prawach autorskich --->>>


~~~~~   powrót do strony głównej serwisu tańca


główna     serwis tańca


odkryć strony od 20.10.2000

wolna strefa - serwis tańca: taniec współczesny, taniec nowoczesny, modern dance, festiwale tańca, teatry tańca, warsztaty tańca współczesnego, katalog tańca

© wolf
wszystkie prawa zastrzeżone